Ontwikkelaar The Farm 51 kondigden Get Even al begin 2014 aan en na meermaals uitgesteld te zijn mogen we op 26 mei dan eindelijk met de game aan de slag. Als we de ontwikkelaar mogen geloven kunnen we er behoorlijk wat uren voor uittrekken om alles te ontdekken.
Director Wojciech Pazdur bespreekt in een Q&A sessie verschillende onderwerpen, waaronder de duur van de game. De studio liet tien mensen de game spelen en keek hoe ze speelden en hoe lang ze hierover deden. Hierbij kwam naar buiten dat de speler die zich focust op de actie negen tot tien uur bezig is, terwijl de speler die meer onderzoekt twaalf tot vijftien uur zoet was. Ze hebben niet bekeken hoe lang het duurt om alle geheimen te ontrafelen, maar ze verwachten dat je hier zeker veertig tot vijftig uur voor uit kunt trekken. Het is sowieso interessant om de verhaallijn nog eens te doorlopen vanuit een compleet ander perspectief. Je kunt andere keuzes maken die hun invloed hebben op het einde.
Pazdur gaat tevens in op hoofdkarakter Cole Black. Het is een privé onderzoeker met een rijk militair verleden die nu geheel gefocust is op zijn werk. Hij heeft geen kinderen of familie en de inspiratie voor het karakter komt uit films als Inception, The Matrix, The Butterfly Effect, Source Code en Memento. Tegelijkertijd wil hij de vergelijkingen liever niet trekken, hun doel is namelijk om een unieke ervaring te creëren en om dit te bereiken willen ze geen vergelijkingen trekken.
Naast een release op de PC en Xbox One komt Get Even ook naar de PlayStation 4. Als kleine ontwikkelaar kunnen ze geen grootse focus leggen op de PlayStation 4 Pro en dus draait het vooral om 'veilige verbeteringen'. De game ondersteunt hierdoor weliswaar 4K maar verder zijn de effecten en framerate gelijk op de verschillende PlayStation 4 systemen. Verder maken ze in de PC versie gebruik van AMDAGS en NVAPI waardoor ze zowel Crossfire als SLI ondersteunen. Hij voegt eraan toe dat ze gebruik maken van een aangepaste Unreal Engine 3. Hierdoor ziet het spel er goed uit en draait het vloeiend, maar het is geen AAA productie. Als laatste uit hij zijn interesse in de Nintendo Switch, maar ze waren te druk met de ontwikkeling van Get Even om de hardware goed te onderzoeken. De beslissing om Get Even naar de Switch te porten ligt bij de uitgever, maar ze staan open voor nieuwe games op het systeem.